Tuesday, May 4, 2010

Inte tid

Åh! Det finns inte tid att skriva här. Eller kanske att tiden finns, men inte händerna till att skriva. Sitter jag vid datorn är oftast ena handen upptagen med att hålla i gumman, och då blir det svårt att skriva.

Här rullar dagarna på iaf, känner mig helt normal i kroppen faktiskt - så skönt! Kom att tänka på det i går, att jag inte har ont mellan benen längre, knappt foglossning och inga eftervärkar längre. Ömheten där nere satt i några dagar, fick sitta på kuddar också kändes det ibland som att någon drog en/luggade en där nere... osv. - men nu känns det precis som vanligt. Foglossningen/smärtan i bäckenet är borta i stort sett, skönt!! Och eftervärkarna hade jag visserligen bara alldeles efter förlossningen i samband med amning, men det är nog så skönt ändå att de är puts väck. Eller förresten, jag fick EN REJÄL eftervärk förra onsdagen efter en amningsstund. Det var hemskt, som en enda lång ihållande värk. Fick stå dubbelvikt och höll nästan på att svimma ett tag, antagligen pga. rädsla för att jag inte visste vad som hände. Det kunde ju ha varit en infektion eller gud vet vad so hände inne i mig. Ringde iaf sjukvårdsrådgivningen och eftersom jag inte hade feber eller hade fått någon ökande blödning (förutom det vanliga avslaget) så var det inget att oroa sig över. Och efter en 45 min (?) så bara försvann det. Skumt. Hoppas det var den sista "riktiga eftervärken" och att den biten (den man känner av) är klar nu.

Att amma går bra, fast det är ganska jobbigt psykiskt. Jag vet inte men jag får lite ångest av att amma, som en svag illamåendekänsla precis då hon börjar äta. Är väl pga. alla hormoner som frisätts. Sen så gör det så sjukt ont just när hon tar bröstet, känns ungefär som om jag har ett rejält skavsår runt hela bröstvårtan som någon strör salt på... :X Men det går över efter någon sekund och sen är det rätt mysigt resten av stunden.

Annars så ligger fisgrisen här nedanför mig nu på en kudde och ser alldeles ljuvlig ut, nu blir det blöjbyte och sängen för oss :)

No comments: