Thursday, May 20, 2010

BVC

Så var vi hemma från BVC. Majken väger nu 3985 gram och är 55 cm lång, så hon växer som hon ska. Hade gärna sett att hon nått 4000 gram men det var ju inte långt ifrån, och hon går ju upp så det är huvudsaken :)

Måste förresten börja fundera på hennes övriga namn, och skicka in pappren till skatteverket. Jag hoppas Johan går med på att ha två mellannamn till henne, så vi kan välja varsitt. Jag vet iaf vad det blir isf, ett vackert namn efter min farmor.

Nu liggen hon utslagen i min famn, har försökt lägga henne på sängen två gånger men då vaknar hon bara.Men som bvc-sköterskan sa, det är ju ett bra tecken att hon vill vara hos oss :)

Är det ok att äta glass två dagar i rad förresten? Sitter här och är sååå varm, det är rätt jobbigt.

3 comments:

helenesskolsida said...

Klart det är ok att äta glass! Hur ofta som helst :-)

Vi har två mellannamn till Alva, Lissie och Elisabeth och vi valde varsitt. David har tre :-)

Kram!

Linn said...

Skönt att hon går upp och växer som hon ska. :) Självklart är det okej att äta glass två dagar i rad! :D Flera dagar går också bra för den delen. Vilka härliga färger det var på kläderna här ovanför förresten, superfina

Tova said...

Haha, jag äter glass typ varje dag :P

Åh, vi vi var skitsega på att skicka in de där namnpapprena, tyckte mellan-namnen var svårast att komma överens om :P till slut gjorde jag en lista till min sambo så fick han välja det namn han gillade mest, haha. Så det blev en Elliot Lias ;)