Monday, April 2, 2012

Vagnvel

Alltså oj vad jag kan vara ombytlig. Först 100% på något, och sedan 100% på något annat. Däremot går det inte fort för mig att byta spår, jag vill analysera (sönder) innan jag vågar byta spår så att det verkligen blir rätt och känns rätt.

Jag spolar Baby Jogger City Mini GT. Jämförde bilder mellan den och vanliga City Minin här och blev besviken. Det är i princip exakt samma ram/chassi, däcken är inte alls så mycket större som jag trodde, eller de är i princip inte större alls och dessutom ogillar jag den där bakre bågen mellan bakhjulen, HELT utan dämpning. Jag tycker inte alls om körkänslan i vanliga City Minin, så är GT så lik får det vara.
Till saken hör att jag hade tänkt beställa från England för ca 3000, men efter att ha läst på om flamskyddsmedel (något de är väldigt frikostiga med på det mesta i England) så tänkte jag att då får jag köpa här i Sverige. Bara det att vagnen då går på 4500, plus bygeln på över 300. Så nästan 5000 alltså(!) Nej det kändes inte alls kul.

Så nu sitter jag här och velar mellan dessa. Tålmodiga sambon och dottern vandrade runt Babyproffsen idag medans jag stod med måttbandet i högsta hugg...

Det den ene saknar har den andre, och tvärtom...

Sålde ju Nitron i förra veckan, till ett par med BF dagen därpå! De hade redan köpt en ny CC men de ville gärna ha ett smidigt chassi att alternera med. Mycket bra idé, precis som vi gjort.
Det roliga är att trots att de fick ett bra pris för den så sålde jag den för nästan dubbla mot vad jag gav för den (i delar) för ett år sedan :D Världshistoriens billigaste Nitro, men oj vilken vagn alltså, helt fantastisk (och sådant slänger jag mig då inte med när det kommer till vagnar, jag är kräsen).

Här kommer lite Majkenuttal (vill dokumentera innan det glöms bort!)

Majkenvokabulär:

Annas = Annanas
Dunga = Gunga
Dana/Bana (i olika varianter) = Rutschkana
Data = Kaka
Mimas = Mimas
Mette = Daphne
Bädis = Bebis

Måste verkligen sova nu, jag mår icke så bra, ni ska se mina ögon - jag ser ut som en albinokanin... Imorgon blir det sista rycket på tentapluggandet.

Natti!

No comments: