Thursday, April 12, 2012

Ny barnvagn igen!

Jajamen, idag köpte jag den här:


Men den är inte till mig ;) Min mamma såg den här i en second hand-affär i tisdags och ringde mig. Turligt nog var jag i krokarna och smet in för att beskåda detta vidunder, helt fantastiskt fin vagn. Tyvärr har muppen som ägde den förr inte låtit den stå på en särskilt bra plats, för den luktade skog och hade mögel/mossa (?) i volangen på suffletten och så var den allmänt dretig inuti.

Men jag postade flera bilder i Rettrovagnsgruppen jag är med i på FB och där fanns det en kvinna som skrek KÖÖP! Hon har ett barnvagnsmuseum på Gotland så där kommer den att få det hur bra som helst! Det är förresten en Wilson Avignon från 1960-talet. Stor och maffig, handmålade blommor på sidan och en gammal madrass från Hästens inuti.









1 comment:

Anonymous said...

Tänkte börja den här kommentaren med "du är inte klok madicken" men sen läste jag färdigt inlägget. ;) himlans fin var den, det kan jag hålla med om!

Du inser att du håller på att bli värmlänning va? Dretig inuti, hihi.. :)