Thursday, April 5, 2012

Punktmarkeringar

Jag har lite svårt för punktmarkeringar i form av earth hour, alla hjärtans dag osv (ja jag förstår om ni tycker jag är tråkig). Är det inte meningen att man hela tiden ska tänka på det här sättet? Att man sprider kärlek och omtanke om miljön?
Så jag sket i earth hour i lördags. Men istället brukar jag (bla) varje dag sticka in huvudet i lägenhetshusets gemensamma källarförråd. "Huvudlampan" där är automatisk, släcks efter 3 min ungefär. De små korridorerna med förråd har lampor som dock inte är automatiska. Men det verkar ju folk inte fatta för i 50% av gångerna jag kikar in där är det tänt. Så mitt släckande blir måånga earth hours per år, om man ska se det så.

Nu sitter jag och funderar på om jag ska sätta upp en lapp i stil med " Vänligen observera att alla lampor i källaren inte är automatiska. Släck efter dig!"

Vadå sur pensionär? Nej men jag tycker gott att man kan släcka efter sig.

_____________________________________________________

Nu ska jag börja på min hemtentamen i vårdhygien och smittspridning. Sånt här går jag ingång på, för ni ska veta att är man ute i vården så ser man hur (bokstavligt talat) äckligt dålig koll det kan vara på just hygien. Jag ska inte ens gå in på allt man ser, lägger det i tentan så länge.

Hej!

No comments: