Thursday, April 5, 2012

Hen!

Jag har använt hen för första gången, faktiskt himla bra ord så man slipper skriva hon/han:

Jag tycker det är knasigt att de inte specifierat patienten mer, är hen ung eller gammal? Dement? Uppe och går? Kontakt med andra patienter? KAD?

(Från vår klassgrupp på FB)

Sitter som sagt och skriver hemtenta och hen är ju väldigt bra när man ska skriva om individer man möter i vården, man slipper hitta på och dölja - bara skriva hen så finns det inget att gå på.
_______________________________________________

Sitter och lyssnar på en gammal spellista på Spotify nu när jag sitter och skriver, och oj vilken flashback jag just fick!
Den här låten (El perro del mar - God Knows) lyssnade jag mycket på sommaren pre-gravid-med-Majken (typ någon månad innan jag blev gravid). Och tänk, det är i princip 3 år sedan. OJ vad tiden går.


No comments: