Sunday, April 15, 2012

Härliga helg

Vilken härlig helg det blev!

Kompishäng och Mariebergsskogen igår, jättetrevligt och jag har nog inte skrattat så mycket och så hjärtligt som igår på måånader. Idag gick jag upp i ottan för att tvätta uppe hos mamma (eftersom vår tvättbricka verkar lagt av). Och dum som jag var hade jag glömt bort det igår och var lagom trött nu imorse, fy! Men dagen har tuffat på och vi har varit i lekparken, ätit pizza, tagit en sväng till kusinerna för hämtning av juniorsäng, trehjuling och en IKEA-kasse med saker för Majken att ärva. Vi hann även med lite fika och prat över ljuvligt gott rött rooibos-te som smakade kardemummaskorpor.

Just nu nattar J Majken, han är nog en naturbegåvning på sådant- Seanste tiden har Majken börjat krångla en hel del med läggningen, vill INTE ligga i sin säng. Hellre ligga med oss i vår säng (vilket brukar leda till en massa bus bara) eller att vi ska sitta tillsammans i soffan och mysa (vilket vi alltid gör en stund innan hon ska sova, men man kan ju inte sitta i soffan hela kvällen). Så när man då ska lägga henne och har bestämt at nu måste hon sova, då börjar hon prata om "papa sängen", "toffan" eller vad det nu än är hon för ögonen på och panikartat helt plötsligt vill leka med. Efter en stunds övertalning brukar jag ge upp, jag har riktigt dåligt tålamod när det kommer till sådant här. J däremot, han pratar och pratar och ja, det brukar alltid lösa sig på något vis. Jag vill gärna lära mig det tålamodet och det sättet, tills dess njuter jag av att han klarar av det så fint.

Nu ikväll så gör jag inte mycket. Har lagt in nya mattan i Majkens rum (som vi hämtade idag då) och plockat efter henne. Myst framför SM-slutspel som inte verkar gå som önskat.

Imorgon ska jag köpa resesäng (vi ska ju ändå vara borta 3 veckor i sommar, har jag sagt att jag längtar?) och skicka iväg den här godingen. Ni minns att jag köpte den i november på en second hand för 100:-?
Nu säljer jag den för 1900:- efter budgivning. (mitt barnvagnsintresse finansierar sig självt ;D)
Hohojaja, jag hade blivit glad för typ 700, trodde inte jag skulle få så mycket! Men retro är retro, trots rostiga däck och ett tappat nav. Men i övrigt är den verkligen superfin. Hade en liten photoshoot ute med den igår och suck, jag kände mig lite dum som ska sälja den. Den midnattsblåa plyschen har inte minsta tillstymmelse till att vara solblekt, kromchassit blänker bara man drar några drag med svinto över det, chassit är i fint icke söndergungat skick... Men nej.
Kommer jag om ett par år få fler barn ska jag endast ha de vagnar jag verkligen vill ha. Och vad gäller retrovagnar vet jag precis vilken drömmodell jag har. Så i väntan på den tänker jag inte bara låta den här stå, Majken är ändå för stor. Den förtjänar ett bättre hem där den används. Ja, jag gillar mina vagnar!
Nörden i mig vill också tillägga att det är en Brio sittvagn modell 745/303 från 1984.







Nu ska jag plasta in den till ett litet bubbelplastpaket.

Natti!

2 comments:

micksan said...

Hon är ännu namnlös men vi funderar väl på ett namn just nu. Jag som eventuellt funderar på ytterligare ett. Får se vad det blir. :)

Vi introducerade pottan redan förra året så har vi låtat hon sitta där lite då och då vid blöjbyten. På den vägen är det. Sen har hon visat större intresse här före lillasyster kom :)

Anonymous said...

Finns vagnen kvar?
Kan du mejla mig i så fall veronica_bjurgard@hotmail.com