Thursday, June 16, 2011

Tänk vad tiderna ändras - varning för vagnsnörderi

Läser följande ur en barnvagnsbroschyr från Emmaljunga (på datorn):
"Sittvagnarna i 460-serien är väl ombonade och bekväma för barnet när det vuxit ur liggvagnen. Ordentligt liggläge ger perfekt stöd åt barnets rygg, som även vid 1-årsåldern inte är stark nog att sitta upprätt i en sulky."

Ja, och så var vagnarna 85-90 cm långa i liggdelarna. Annat det än nu när liggdelarna ser ut som dockvagnar och bebisarna ska börja sitta upp vid tre månaders ålder...

Moraltant - check.


Nä sova var det. Att jag aldrig lär mig!

1 comment:

Johanna said...

Men åh du har så rätt, ibland känner jag mig så otrendig för att jag typ inte har en bug-a-boo, men när man tvingar upp sina små 5-månaders i sittdelarna på de där minivagnarna är det något som inte riktigt stämmer...Smidig cityvagn, eller hur kallas det?