Thursday, June 16, 2011

Ny telefon beställd

Det blev en LG Optimus One, samma som min pappa har (!) fick jag veta efter att jag spanat in den. Jag ska erkänna på en gång att nej, det är kanske inte den snyggaste smart-telefonen världen skådat men som vi alla vet är det insidan som räknas och för priset (1549:-) ska det här vara en riktigt kompetent och bra telefon. Eller dator, eller vad man nu ska säga.




Ska bli sååå kul att få hem den! Har aldrig grejsat med en smart-telefon, I'm ooold you know.


Annars var vi iväg hos dagmamman idag jag och Majken. Hon var supercool och nära på slängde sig i dagmammans armar det första hon gjorde då vi kom in, och de har inte ens träffats innan! Sedan spatserade hon runt där inne i huset och hade husesyn. Kollade och kollade och brydde sig inte aaalls om mig. Roligast var golden retrivern Ida som fick hålla sig i vardagsrummet bakom en grind. Hon vart så glad när vi kom och lika glad blev Majken som helst stod där vid gallret och klappade och blev slickad, "vovve vovve"!
Nej, jag är så lättad över att Majken (än så länge) är så omammig och opappig, hon är lättsam och orädd för nya människor. Brukar mest charma folk och barn gillar hon oavsett ålder. Känns skönt inför inskolning och lämning senare i sommar/höst. Fast det kan ju ändras, men det tror jag inte som det ser ut nu.


Har också varit och köpt oss ett... Eller nej, det inlägget tar jag imorrn. Nu SOVA, ska banne mig inte vara uppe till halvett idag också. Det går inte längre. Ska förresten jobba imorrn, pyttiga 4 timmar men vad gör man inte för lite pengar.

1 comment:

Anonymous said...

Ja, det är toppen att det just känns toppen. Som att livet kommit tillbaka och all den där vardagsfrustrationen har försvunnit. Hoppas bara det håller i sig hela tiden!

Skönt med ny telefon, blir säkert kalas det där ska du se. Och skönt att Majken är så cool. E är ju betydligt mer mammig och pappor, fast bara när vi är med, han accepterar alltid att bli lämnad vilket är grymt skönt :)