Friday, June 24, 2011

För trött för midsommarfirande

Då sitter man istället och slösurfar och råkar hamna på kissies blogg (som att titta på en bilolycka, egentligen vill man inte se, men man måste...) och därefter hamnar jag på en tävling som resulterar i detta:


Mitt alster här ovan alltså. Lite lagom Lanvin-inspirerat sådär.

Så nej, inga ängsblommor är jag ute och plockar. Inte sitter jag och super på en altan någonstans. Inte är jag ute och begår misstag. Och ganska skönt är det med.

Annars har vi haft en fin midsommar ute i Borgvik, folk, dans, musik, dammöppning, midsommarstång, mer folk, mat hos svärisarna, jordgubbstårta (Frödinge ;) ) jagande efter Majken som bara ville gå, med mera med mera. Vi orkade helt enkelt inte följa A och L hem till sig för grillning, vi var trötta och mätta efter en lång dag redan. Ska skriva klart här nu och sedan SOVA.
Apropå Frödinge så sa P skämtsamt att "ser jag en sådan här tårta här nästa gång så går jag omedelbart härifrån, det kan ni vara säkra på!". P och V har nyss köpt ett konditori här i stan och har för närvarande fullt upp med det, ska bli kul att se hur det artar sig för dem. Js lillebror har redan blivit anställd! Och V som varit orolig för vad hon ska göra efter mammaledigheten - no need to worry anymore, de har jobb så det räcker.

Förresten, när jag ändå är inne på slösurfing, något som nästan är som meditation för mig är att sitta och göra figurer inne på dolldivine, så skönt att bara få fokusera på en enda grej. Bara en sån sak.


Natti!

No comments: