Wednesday, June 29, 2011

Resesulky

Har funderat en del på att eventuellt köpa en resesulky, men tyckt att det vart lite blodigt med runt tusenlappen för en vagn med så "kort säsong".
Hittade så en fin sulky av modell Avanti Moving light billigt på blocket, tänkte att den kunde ju vara himla smidig att ha med upp till Övik nu nästa vecka. Men så jämför jag måtten med vår Emmaljunga Nitro, och ser att det skiljer knappt något!

Avanti: 58 x 42 x 88 cm.

Nitro: 57 x 47 x 85 cm.

Den är dessutom mycket mer ombonad, har rejäl sufflett och större hjul.
Den bästa vagnen helt enkelt. Enda "minuset" är väl att den väger mer, men så blir den mer stabil att köra då.


Myggnätet är inbyggt i suffletten, man kan alltså omöjligt glömma det - bara en sådan sak ;)

1 comment:

Anonymous said...

Det där med resesulky har vi också funderat på... Men vette tusan. Dyrt är det verkligen... Men du, inbyggt myggnät! Fasen vad smart, då slipper det blåsa bort som vårt gjorde...

Ska bli skönt att åka hemåt förstår jag. Passa på att njuta ordentligt! :)

(och du, jag sa ju att jag är lite trött på förlossningstv...Gissa vad jag tittar på nu?! ;) )