Monday, December 12, 2011

Tankar

Att tentaplugga är som att föda barn, det är drygt och jobbigt men det finns ingen återvändo. Bara att kämpa på till slutet.

Jag brukar ta till den här metaforen: Tänk att du sågar upp två isvakar i en frusen sjö, sedan dyker du i den ena vaken och ska simma fram till den andra. Så ser jag på plugg (att föda). Man kan inte bara stanna mitt i, man är ju under isen och kommer ändå inte att kunna andas/komma upp ur vattnet. Enda vägen är framåt och det som gäller är att kämpa, kämpa, för när man väl är framme och uppe sedan blir det ju så mycket bättre.


Inte för att jag ska ha tenta (om en månad iofs) eller föda på ett bra tag, men så här tänker jag :)

2 comments:

micksan said...

Men en tenta kan du ju hoppa av, inget måste ;) föda barn kan bli lite svårare att avbryta. hahah :)

micksan said...

Ja jag gillar ju äldre namn. Majken var och är ännu en stor favorit, men stort nej av Nicklas. Av dina förslag är nog Signe det namn som är finast. Men jag vet inte, känns som att jag gärna ger bebisen en egen begynnelsebokstav såvida vi inte bara hittar ett namn som vi gillar. :) Vide står med på pojklistan men vi har som sagt inte diskuterat pojknamn än så vet inte vad Nicklas tycker om det. Men jag har en känsla av att pojknamnen blir lättare att diskutera. :)