Friday, December 2, 2011

Skadad?

Idag när jag cyklade ner till förskolan för att lämna Majken till dagmamman (de är i deras lokaler på fredagar) så såg jag att en kvinna höll på att hissa upp flaggstången mittemot på parkleken (utelekplats).
"Hm, vad är det för högtidsdag idag? Aids? Någon sjukdom... Nej men Britney Spears fyller ju 30 idag, enda jag kan komma på" ...

Ja vad säger man? Populärkulturellt skadad?

Efter lite googling ser jag att Aidsdagen var igår, så jag var inte heeelt ute och cyklade. Kollar upp Wikipedia och nej, jag tror inte att flagghisningen hade att göra med att det är 6 år sedan Xbox släpptes i Europa (sex år sedan?!? Jag minns ju för tusan när jag läste det i lokaltidningen, känns inte såå långe sedan...) eller att det är Laos och Förenade Arabemiratens nationaldagar.

Vet ni?


edit: Sökte på flaggdagar och hittade inget där heller. Kanske helt enkelt så flaggade de för de senast fyllda barnen. Jag tror det var så.

No comments: