Friday, December 16, 2011

Fredag

Så skulle jag vara lite duktig och lägga upp inlägg, och så är kameran ute i bilen (? vet inte?) och mobilen död!

Jag har ju pimpat Kronan Sulkyn, bakat och gjort en del annat värt att dokumentera. Måste skriva en lista så man inte bara tror man bloggat om allt. Ibland kan jag tänka ut bra bloggämnen och gå och tänka på dem och hur jag ska skriva så mycket att jag till slut tror att jag redan skrivit inlägget. Lite dumt va? Men jag ska tidsinställa nått inlägg nu så det inte blir helt stillastående här inne, för det är ju tråkigt.

Ser med beundran på acarolina som spottar ur sig flera inlägg on dagen. Och inte bara dussininlägg, nej inlägg med bilden, utflykter, tankar, djup eller recept. Lite substans och läsvärde helt enkelt. Eller är det så enkelt? Ja inte för mig som inte tar mig tid iaf.


Ang. jul så blir det inte som vi tänkt oss. Eller nu är det läget rätt splittrat. Vi skulle vara hos en svåger men nu har saker hänt och vi blir - ja vart? Dessutom jobbar svärmor och hon som alltid är navet i allt (*host* kvinnofällan *host*) kan ju inte bara försvinna utan effekter. Vem ska liksom... fixa allt?
Hemskt, jag vet.
Men vi får se hur den här julen blir. Vi har ju en grej där vi ska köpa saker till varandra på en viss bokstav. I år är det L (vi har kört med J och U förut, ser ni mönstret?) och jag är riiiktigt nöjd med det jag köpt till P. Hoppas bara man ses på jul så inte allt faller bara!


Nä nu ska jag kika på lite second hand-sidor, jag och mamma ska iväg imorrn ;D

2 comments:

RebeccaW said...

Vad jobbigt med julplanerna, hoppas ni kommer på nåt bra sätt att spendera den...

Går det inte att kommentera alla inlägg? Det ska gå! Jag har fått kommentarer på alla inlägg.

Jag har pluggat engelska under hösten, i januari börjar jag läsa Kostvetenskap och om 3 år är jag förhoppningsvis dietist... Kul att du tittade in!

Linn said...

Hoppas att det löser sig med julen för er, alltid tråkigt när planerna går i stöpet. Angående kvinnofällan är jag glad ibland att mamma jobbat som hon gjort (och gör), alltså nätter och röda dagar, för det hade liksom inte funkat om pappa inte tagit över ansvaret för planering och sånt då. ;)