Thursday, July 26, 2012

Ho Ho?

Här är det tomt! Vad vi gör?

Sover till 9, plockar blåbär som vi bakar blåbärsbullar med, gosar 6-veckors bebis, kollar in rean i stan, äter glass, njuter av det vackra landskapet, njuter också av 150 kvm villa + tomt och lekstuga on our own (lite ensamt dock...), tar spontanturer till olika loppis, träffar folk.
Vi ska träffa ännu mer folk, besöka upplevelsebadet jag inte besökt på typ 8 år (varför blir det alltid så med ställena som är tillgängliga?), åka mer bil (vi har fått låna en bil, najs!), träffa mer bebis, åka på fler loppis förhoppningsvis, äta lite mer glass.

Lekstugan har förresten blivit Majkens favoritplats! Jag har altandörren öppen och hon kryssar mellan huset och "hennes hus" ;) Jag börjar förstå fördelen med villa + småbarn lite mer nu. Vi har också dragit fram mina gamla barbies, dockor, dockvagnar, docksäng, gunghäst... you name it!

Apropå rean. Jag brukar sällan hitta något, om ens titta genom rean. S däremot är reaproffs och kanske var det hennes energi som spillde över på mig för där på Gina Tricot, ensamma på en hylla låg ett par jeans som jag kikade lite på. Strl stämde men de såg kanske lite för små ut? Provade och de var helt perfekta! Galet, man brukare ju behöva dagar och en 10+ jeans innan man hittar ett ok par. Och att de dragit av 4an från 499 var ju inte pjåkigt. Kul!

Och en grej från igår jag är lite stolt över: S bebis är hungrig/blöt = inge glad och S måste dona med massa grejer samtidigt som bebis gallskriker, jag får uppgiften att hålla bebis ett slag och ungen blir tyst så fort jag börjar vagga henne! Ah, det ni. Tycker att bebisar annars mest gnäller om de inte är hos sina föräldrar. Stolt! Och det roliga var att trots att jag inte ens minns att vi haft en bebis (har vi?) och jag inte hållit i en plutt sedan Majkens dagar så kändes det inget konstigt, lite som att cykla. Det sitter i. Men ändå, oj vad lealösa de är de små pluttarna. Och vad de sover! Tjohej, och så tyckte man det var jobbigt i början... Men ja, lätt för mig att säga som inte har en bebis 24/7 iofs.

Anledningen till att vi flytt sommarstugan och nu bor i huset i Övik är att det är typ höst uppe i stugan med ca 10+ på morgonen... Inte i närheten av att bada i sjön har vi varit :( Här i stan är det varmare och det känns som att solen tittar fram oftare här också. Sedan är det ju närheten till alla man vill träffa och allt man vill hinna göra. J tog sitt pick och pack (+ Daphne) i måndags så nu är jag och M helt allena. Känns så väldigt tomt utan Daphne. Hon går upp när jag går upp från en stol eller vad som, kommer när man skramlar i köket och står i en radie av 40 cm från en typ jämt. Så det märks och känns. Om en vecka åker vi hem, ja om en vecka ganska exakt, 23:35 går tåget den 2/8.
Nattåg förstås. Dagtåg i 9 timmar med 2-åring?
HAHAHAHAHA!!!
I don't think so.


No comments: