Saturday, July 14, 2012

Dagen före dopparefötterna i bilen-dagen

 

 

Alltså ursäkta men jag kan inte sluta porrsurfa bilder från sommarstugan, och jag vet att jag redan lagt upp de här bilderna i bloggen både en och två gånger... Men jag är så stolt över dem!

Nu blir det inga inlägg på ett tag, och tja, det är väl inget nytt egentligen? *Tittar ner i backen och petar på en sten*. 
Nej men ni som läser, ha det gött och tänk inte på regnet, tänk på alla värme och all sol vi faktiskt får! Och passa på att bada. äta jordgubbar, gå i klänning med bara ben, lukta på skogen, lyssna på fågelsång, göra blombuketter och allt det där andra man saknar i November (...)

Apropå klänningar, jag är i full färd med att packa. Och tja, varför packar jag med alla klänningar jag tidigare tänkt ha men inte hittat tillfället till? Den där superfina jag inte ens använt? Tror jag att "resan långt långt borta" automatiskt kommer att få mig att dra på mig silkiga klänningar i knallfärger helt plötsligt? Eller kommer jag bara att som vanligt skrota runt i jeans/jeansshorts och t-shirt?
Hm. Jag tror lite mer på det senare. DOCK ska jag försöka att dra på mig mina fina klänningar lite oftare, liter mer färg och flärd, lite mer glädje än "samma t-shirt idag igen". Jag ska våga. För hur kul är det om alla mina "äsch-den-är-så-fin-jag-kan-inte-använda-den-nu-den-går-sönder-klänningar" bara hänger i garderoben?
Vi lever bara det här livet en gång, använd det du har!


Och vi hörs, om jag nu överlever 70 mil med en tvååring... Återstår att se.

:)



2 comments:

Melanie said...

ha en skön sem och trevlig resa!

Anonymous said...

Tänkte på er i eftermiddags när vi (jag+mor&far) packade in E i bilen och åkte till Göteborg för att hälsa på bror. Jag är imponerad av och av Majken som orkar åka så långt. Men allt går! Lycka till och ha en mycket fin semester hemma!