Thursday, March 8, 2012

Mennäs

Måste bara skriva det ordet, älskar Majkens ord för nalle - mennäs! Fattar det inte men sött är det. Annars har hon just gått över från att säga bibe till att säga mimas om Mimas, mammas hund. Annars kallas vår hund för mette, hon heter Daphne. Och hejdå säger hon helt korrekt nu. Det är verkligen kul att följa utvecklingen, och oj så hon pratar på sitt egna språk, tyvärr förstår vi ju inte exakt allt. Idag kom hon och pratade om något visst som jag inte alls förstod, synd, för det verkade va något viktigt.

Annars rullar det på, gör sista praktikdagen imorgon (phu, ska aldrig mer gnälla över att behöva ta mig till uni) men samtidigt kommer jag sakna det lite, har träffat många fina människor där uppe. Det trista är att vi gått med uskor 99% av tiden, gick med ssk en dag, i tisdags. Hade velat gjort det iaf 50% av tiden.

Annars så ska jag sälja vår Emmaljunga Nitro, ska bara fräscha upp den först och vänta ut snövädret som gripit tag om Karlstad. Känns inte som att folk är sugna på vagnar med små svängbara hjul med det här väglaget. När vagnen är såld ska vi köpa ny Baby Jogger City Mini GT, är 99% (mycket procent nu) säker på det! Kronan Sulkyn får stanna, alltså bättre vintervagn finns inte. Tänkte idag när jag var ute och gick med den i snön att jag av ren välgörenhet skulle önska alla föräldrar en kronan sulky med terrängdäck en dag som denna.

Och ja, jag låter en flagga vaja för internationella kvinnodagen. Visste ni tex att fler dör av graviditetskomplikationer än av aids, malaria och tuberkulos tillsammans? Galet.
Apopå graviditet/förlossning var ju det här dagens nyhet, helt nytt för mig och synd - jag som gillade lustgasen! http://gd.se/nyheter/sjukvard/1.4450165-lustgasen-ar-pa-vag-ut

Nej nu måsta jag krypa till kojs, att det alltid ska vara så svårt?

2 comments:

Melanie said...

Tack för din kommentar hos mig! :-) Hoppas det tar fart snart, men idag har det varit väldigt lugnt än så länge:-)

Trevlig helg och lycka till med försäljningen av vagnen framöver!

Spanienfrugan said...

Mennäs. Nej, jag fattar inte heller, men sött är det :)