Tuesday, March 13, 2012

Lem, lem!

Majken pekar ut mot fönstret och säger "lem, lem" jag fattar inte alls till en början men sen ser jag cykeln och förstår att hon menar "hjälm".

Lem liksom? Jag tänkte på helt andra saker, woopsie.


Sitter och skriver på en uppgift och vet inte om jag är ute och cyklar som försöker få en 2-3 A4-uppgift till en avhandlingsnivå och är lat som tänker annat, eller om jag bara har för höga krav på mig själv? Sanningen finns nog mitt emellan.


Annars funderar jag på vilka skor Majken ska ha i vår/sommar. Jag har kommit ner till de här kandidaterna, frågan är nu om man ska ta de "billiga" för 449 eller de ekologiska för svidande 649? Frågan jag ställer mig är om det inte är värt 200 att slippa knyta snören minst 2 ggr varje dag. Hur mycket tid kommer man spara? Kommer Majken kunna ta på sig skorna själv med kardborre? Det finns billigare kavat med kardborre, men de har ett enda brett band över skon och det känns inte som att skon kommer sitta så bra då.

Hm.

2 comments:

melanie said...

Jag tycker att 449 kr räcker gott och väl till ett par vårskor;) kavat har ju så många fina att välja på också!

J said...

Vi köpte med ett band från Pax på rea (200) och de funkar fint (efter två dagars test ;)). Jag skulle inte palla att knyta och ekologiskt är ju alltid trevligt (även om det låter dyrt- finns de på Ellos? I så fall borde ngn rabatt dyka upp :)).