Sunday, May 13, 2012

Litet Majkenlexikon

Ammedöjja - Hamburgare
Sapts - Saft
Ots - Ost
Döttis - Törstig
Unglili - Hungrig
Toffa - Soffa
Dunga - Gunga
Dana - Rutschkana
Vill inte - vill inte (har precis lärt sig det... ;)

Ett mönster i hennes tal är att långa ord kortas ner till sista ordet eller sista delen av ordet, och så börjar många ord på D då hon helt enkelt byter ut första bokstaven.

Annars är det ganska lugnt hemma hos oss. Jag fortsätter att längta efter Övik och nu verkar det som att det blir Liseberg i juni och att min lillebror (som är här nere då) hänger på, kul! Vi pratade i 40 min i telefon idag, har nog inte hörts av sedan i, vintras? Jag och mina syskon är en historia för sig, men alltså åh vad kul det var att höras, hoppas verkligen vi får in en pangdag att åka ner i juni (då D är ledig och vädret och sjukdomarna är på vår sida!)
Pratade med pappa idag också, pratade renovering och båtbygge.

Sedan tog jag en tur till stan och köpte ett par fina kilklacksskor på Lindex (av alla ställen). Sköna, snygga, gåbara och prisvärda! Det var några år sedan jag köpte annat än vardagsskor (som jag ändå bara köper om de jag har går sönder) så det var mina fötter väl värda. Kan ju vara kul att få lite långa fina ben någon gång, och se lite mer proportionerlig ut med mina 168 cm mot Js 196 ;)
Var runt i lite andra skoaffärer innan och Majken är verkligen en breeze att ha med på skoaffärer, hon springer runt och provar hon - nöjt, och det är huvudsaken.

Sedan somnade Majken och jag passade på att njuta av vädret och tog en promenad hem.

Nu på eftermiddagen har vi dammtorkat (välbehövligt) och myst. Blev popcorn i soffan till slut, och det gick ner . jisses vad hon åt!

Kikade igenom mitt skolschema idag, och alltså oj - det är verkligen verkligen inte mycket kvar nu. Det är 4 veckor kvar innehållandes praktiska examinationer i venpunktion, injektion och KAD (det jag är mest nervös över), seminarie, hemtenta och ytterligare en uppgift som jag inte fått grepp om än. Sista salstentan gjorde vi ju i fredags, på den smådryga tentatiden 14-19 på en fredag (!). Schemat framöver är pinsamt luftigt och det blir mycket egentid hemma att plugga på. Jag fattar liksom inte att vi redan är framme vid sommarlovet? Vad hände?

Och ett litet tips:

Lindex Shop Online - Klänning

No comments: