Tuesday, May 8, 2012

Inlägg, dessa inlägg

Ja alla dessa inlägg som föds i mitt huvud, men som aldrig tar sig hela vägen hit.

Provade förresten baddräkten här nedan för ett tag sedan, men nej det funkade inte alls. Jag är en 40/42 nere och en 36/38 upptill och det märktes på den här baddräkten, satt tight nertill men upptill bara försvann jag i den. Såg sådär ut. Synd!

Det hände en riktigt knasig grej i fredags. Vi bytte ut Majkens spjälis mot en juniorsäng förra helgen, den 29/4 och hon är väl inte överförtjust, mer än att hon uppskattar att hon kan krypa upp och mysa där när hon vill. Annars vill hon helst sova i vår säng nu, "mama däng, papa däng" låter det när vi vill få ner henne i sin. Eller "doffa, itta doffa" (soffa). I fredags var inget undantag utan vi (gav upp) och lät henne sova i vår säng. Hon låg och småpratade en stund och sedan blev det tyst, yes tänkte vi och slappnade av. Efter en 10 min hörde jag barnläten utifrån och tänkte att "vem har ett litet barn ute nu, så sent?". Tänkte inte mer utan försvann in i internetets uppslukande värld. En 5 min gick och då kom J och sa att "du, jag tror Majken är uppe och går..:" Vi öppnade försiktigt sovrumsdörren och fick se balkongdörren öppen, med benen dinglandes mellan balkongspjälorna satt Majken och tittade på en basketmatch en bit bort, "bana, boll!". Oj! Den lilla grisen har alltså lärt sig att öppna balkongdörren utan vår vetskap och självklart var det hon som jag hade hört innan, hur jag nu inte kunde höra det. Men jag kopplade väl inte, eftersom Majken ju i mitt sinne låg i sängen och SOV.

Nu blir det till att inskaffa någon typ av hasp, tack och lov hade vi inga möbler på balkongen som hon kunde klättra upp på... huu!

Och häromdagen var hon så söt, då busade och gosade vi (hon låg uppe på min rygg) och så skrattade jag så jag grymtade, då sa (jag eller hon, minnet är kort) att mamma är en gris (dis som Majken säger det) varpå Majken säger Majken iten dis... ;)

Just nu pluggar jag farmakologi och gör praktiska övningar i venpunktion och injektion. Två intressanta delmoment och framförallt var det så fasligt kul med det sistnämnda som vi fick träna praktiskt på i fredags. Vi tränar på låtsasarmar (verklighetstrogna) som har vener i sig på de rätta ställena, träffar man rätt får man ut en röd vätska, typ saft. Man fyller provrör och sticker och, ja det var jättekul! Blir väl en annan femma såklart när man ska sticka en levande människa med känsel och känslor. Men det ska nog gå bra. Man lär sig.

Just nu går jag annars mest och lääängtar efter att få åka upp till Övik i sommar. "Bara" två månader kvar! Sedan har vi ju Liseberg som kommer att besökas i juni, och ev. ett besök på Gustavsberg... Ja det är härligt att längta :)

Förresten, håller på med ett vagnprojekt just nu. Kronan ligger ute och ska med största sannolikhet säljas i dagarna. Vagnprojektet kommer att presenteras när jag är klar om några dagar. Så kul att göra något med händerna, något som förbättrar vagnen så den blir som jag vill ha den. You'll see ;)

Förresten, Acarolinas - uppdatera!! Du stjäl av min tentapluggtid när man måste kolla din blogg var tionde minut.

...

Natti!

Och just det, förra veckan när jag var och köpte ******** till mitt projekt så hörde jag den här, när jag körde den underbart vårvackra vägen längs med Klarälven upp mot Forshaga (tänk orange kvällsljus under slöjor av nyutspruckna björklöv, med den stilla älven alldeles intill...). Och ja, det var skönhets- musik- ja you-name-it-orgasm på alla plan:


;)

1 comment:

maxiander said...

Haha känner igen mig i detta med alla inlägg som aldrig tar sig hela vägen fram till publicering, känns som man bloggar mer än man gör :)