Friday, August 17, 2012

Rough n' Ready!

Efter en hel förmiddag med Majken och hennes kompis O i Mariebergsskogen, skalbyxeköp på stan och sedan lekplatsbesök på Rudsleken i gassande sol, är det inte konstigt att man mör och trött börjar fnissa åt texten på Rudslekens stora plastspadar - Rough n' Ready!
Eller nej, jag hade fnissat oavsett, vilket namn alltså... eller är det bara jag? ;)


Nu är jag så trött och seg. Imorgon väntar second hand-jakt. Jag hoppas så att en sak jag sett på Gengåvan flera gånger nu ska finnas kvar imorgon bitti. Sambon (som inte är något jättefan av teak och 50-60-tal) sa nej åt en underbar skapelse jag hittade för ett tag sedan. Jag tänkte att "jaha, ibland får man väl kompromissa då..." Fortfarande kär i denna perfekta skapelse, som ju precis passar in på vad vi faktiskt BEHÖVER i möbelväg! Varje gång jag varit in i butiken har jag tänkt att "nu mååste den ju vara såld, bara måste, eller iallafall reserverad". Men varje gång har den (konstigt nog) stått där, ensam och osedd, och det har svidit i mig att behöva gå förbi...
Men nu så kom jag på en grej: "J, vet du att om **** är kvar imorgon kan ju jag köpa den. Och OM den nu inte alls passar här hemma och du inte tål den (han sa första gången att han inte gillade den men "att det är svårt att se hur det skulle se ut hemma" bah...) så kan vi sälja den på blocket för kanske ännu mer än vi nu ger. Då nappade han. Och imorgon är det en nervös Sandra som hoppas så knogarna vitnar att den finns kvar. Jag ska hänga på låset och kasta mig in i affären. Majken? Äsch, hon är lika hemma på stans loppisar som i sitt eget rum, hon kan vandra lös i porslinsavdelningen och få gamla damer att hålla andan.




1 comment:

Anonymous said...

Håller tummarna att den är kvar! Sen vill jag komma och inspektera :)